Komkommertijd bestaat niet bij Devialet. Er is namelijk altijd iets te beleven bij het audiomerk uit Parijs. Dat ontdekten ze ook bij Essential Install, het Engelse magazine met alle ins & outs uit de wereld van smart home en high-performance entertainment. Een redacteur van EI had recent een ontmoeting met het team achter Devialet in de Canalot Studio’s in West-Londen. Het resulterende interview delen we graag.

Devialet

Devialet is een Frans akoestisch ingenieursbedrijf met een ongeëvenaarde technologische know-how en “een ambitieuze missie om transformerend geluid te leveren door middel van unieke luisterervaringen”, zo lezen we. Dat is op zich geen nieuws. Het merk is daarbij altijd op zoek naar het leveren van de beste akoestische ervaring ooit, in elk detail. “Want in de details zit wat je raakt als je ‘live’ naar muziek of geluid luistert.”

Als concrete voorbeelden van die missie gaat het interview uitgebreid in op producten zoals de Phantom en de Dione, zeker in combinatie met de custom install- of CI-toepassingen waar een blad als EI uiteraard erg in geïnteresseerd is.

Custom Install

“De markt voor CI heeft enorme potentie. Hij groeit snel, ook al is het ‘concept’ ervan nog vrij onbekend bij de massa. Of in ieder geval is er een groot percentage van de bevolking dat niet weet welke mogelijkheden er zijn om hun manier van leven, werken en sociale contacten te verbeteren. Onze strategie is om zoveel mogelijk CI-partners te laten kennismaken met het potentieel van het merk in hun omgeving.”

“Wat traditioneel gezien werd als een product met een retail- of hifi-route naar de markt, heeft het nu echte waarde in het CI-kanaal. Als beschermd merk zijn er geen online routes die het prijspunt op de markt devalueren.”

“Sinds de oprichting is onze groei fenomenaal geweest en zijn we bij elke stap de grenzen van de geluidstechniek blijven verleggen. Je kunt er zeker van zijn dat we deze toewijding en passie zullen voortzetten omdat we voor een paradox staan; we zijn nog nooit zó blootgesteld aan geluid (streaming, van radio tot smartphones, laptops, tv’s) maar terwijl schermen en beelden in het algemeen al een enorme kwaliteitsverbetering hebben doorgemaakt, is de geluidskwaliteit vaak zo laag. In dit perspectief is elk ‘geluidspunt’ een kans voor Devialet om te innoveren en een pure, dichte, rijke luisterervaring te brengen.”

Je leest het hele interview hier.